جلسه شورای سراسری هالند نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان تدوير يافت
مشعل مشعل

نشست نو بتي شورای سراسری هالند نهضت فراگيردموکراسي و ترقي افغانستان روز شنبه 13 ماه جون سال روان در شهر لاهه داير گرديد.

اين جلسه به ادامه کار جلسه پيشين شورای سراسری هالند که دو هفته پيش بنابر کمبود وقت ناتمام ماند،داير و به گزينش مسوولين کميسيون ها و ساير ارگانهای رهبری شورای سراسری هالند نهضت فراگير پرداختند.

کار جلسه را رفيق عبدالرزاق طلوع رييس شورای سراسری هالند نهضت فراگير افتتاح نموده،در رابطه به وظايف و مکلفيت های اعضای نهضت فراگير در قبال انتخابات رياست جمهوری و کانديد نهضت فراگير در اين کارزار سرنوشت ساز سخنراني نموده و اعضای نهضت فراگير را درهالند به کمک گسترده مادی و معنوی در اين شرايط حساس فراخواند.

پس از آن تبادل افکار رفيقانه و باز پيرامون بهبود کارهای سازماني انجام يافت.

سپس مسايل تشکيلاتي مورد بحث قرار گرفته و در فضای آزاد و دموکراتيک رفقا محمدهاشم زحمت،عباس دهاتي و زليخا پوپل به صفت معاونين و حفيظ همزاد به حيث سکرترمسوول شورای سراسری هالند نهضت فراگير انتخاب گرديدند.

گفتني است که رفقای بالا همراه با رفيق عبدالرزاق طلوع به صفت اعضای هيأت رييسه شورای سراسری هالند نهضت فراگير انتخاب شدند.

همچنان رفقای زيرهر يک:

عبدالرزاق عريف مسوول کميسيون کنترول و نظارت

حفيظ مصدق مسوول کميسيون تشکيلات

زليخا پوپل مسوول کميسيون کار با سازمانهای اجتماعي

بصيردهزاد مسوول کميسيون روابط خارجي

محمدسرور زهتاب مسوول کميسيون امور مالي

نثاراحمدصديقي مسوول کميسيون رسانش و فرهنگ

همايون وقاد مسوول کميسيون تفاهم

در سمت مسوولين کميسيون های شورای سراسری هالند نهضت فراگير گزينش يافتند.

قابل ياددهانيست که اعضای هيأت رييسه ، مسوولين شوراهای ولايتي و کميسيون های بالا به عضويت هيأت اجراييه شورای سراسری هالند نهضت فراگير انتخاب شدند.

روزنامه نگار مشعل مي افزايد که بعداً رفيق ولي زيارمل رييس پيشين شورای سراسری هالند نهضت فراگير که بنابر پيشنهاد شماری از اشتراک کننده گان جلسه به عضويت هيأت اجراييه انتخاب گرديد صحبت نمود.او ضمن سپاس از اعتماد اشتراک کننده گان جلسه،با تحليل همه جانبه از وضع سياسي و امنيتي کشورما، سهم گيری نهضت فراگير را در انتخابات رياست جمهوری چون بهترين فرصت در شناخت هرچه بهتر و بيشتر نهضت فراگير در ميان توده های زحمتکش کشورما و جلب و جذب اقشار مختلف به صفوف آن دانست.

متعاقباً مسوده مصوبه جلسه به خوانش گرفته و پس از کنکاش و ابراز نظرهای اشتراک کننده گان جلسه به اتفاق آرأ تصويب گرديد،که متن آن در زير به نشر مي رسد.

کار جلسه را رفيق عبدالرزاق طلوع رييس شورای سراسری هالند نهضت فراگير ارزيابي نموده و رفقا را به کار بيشتر به نفع نهضت و تحقق آرمانهای والا و انساني آن در دفاع از منافع زحمتکشان کشورما فراخواند.

جلسه در فضای گرم رفيقانه به اميد صلح و رفاه همگاني در کشورما پايان يافت.

 

 

مصوبه جلسه عمومی شورای کشوری هالند نهضت فراګیر دموکراسی و ترقی افغانستان

مورخ ۲۸ می ۲۰۰۹

د ر مورد فعالیت هیأت اجرايیه شورای هالند از بابت فعالیت سال ۲۰۰۸

 

جلسه شورای هالند بعد از استماع ګزارش اساسی که توسط رفیق زیارمل رییس شورای هالند ارایه ګردیدو بحث پیرامون آن خاطر نشان میګردد:

سازمان نهضت در کشور هالند در پروسه تکامل خویش موفقانه به پیش میرود، واحدهای اولیه از استحکام بیشتر وحدت فکری و سازمانی برخوردار میګردند،اعضای نهضت با برنامه و خط مشی نهضت مجهزو مسلط میګردند و بخاطر تحقق آن با ایمان کامل ووفاداری سعی و تلاش دارند.

برګذاری انتخابات از سطح واحد های اولیه الی شورای هالند بشکل دموکراتیک وسری نمایانګرپخته ګی سیاسی و تکامل فرهنګ دموکراسی در درون نهضت میباشد.

دیدګاه ها و خطوط فکری نهضت در حقیقت به دید ګاه های همه اعضای نهضت مبدل ګردیده و بخاطر فراګیر شدن هر چه بیشترنهضت کار بلا انقطاع ادامه دارد. مبارزه بخاطر تامین ایتلاف ها ،جبهه ها ،اتحادها و وحدت سازمانی و سیاسی با سازمانهای همسو و همنظر را بحیث مبانی اصلی فراګیر شدن نهضت میدانیم.

شورای سراسری هالند و شوراهای مادون آن از پروسه وحدت نهضت فراګیر دموکراسی و ترقی افغانستان با حزب متحد ملی با میکانیزم طرح شده آن حمایت کامل خودرا ابراز نموده و خواهان تحقق وحدت سازمانی این دو حزب برادر و همفکر میباشد.

با حمایت کامل از فیصله های هییت اجرایيه مجلس موسسان در مورد اشتراک و سهمګیری در پروسه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، سهم فعال خویش را در پروسه کمپاین انتخاباتی و کمک های مالی ادا مینمایند و کاندیداتوری رفیق حبیب منګل را استقبال و حمایت مینمایند.

تاسیس شورای ولایتی نهضت در ولایت لمبورخ هالند نشان دهنده توسعه روز افزون کمیت و صفوف نهضت در هالند میباشد.

اما نواقص و کمبودات جدی در کار و فعالیت شوراهالند ، شوراهای ولایتی و واحد های اولیه و اعضای نهضت درین کشور بمشاهده میرسد که قابل تذکر است:

پذیرش نیروهای جدید در نهضت در مقایسه با سطح مطالبات پروسه کنونی سیاسی ضعیف است، در حالیکه ریزرف های بزرګ از لحاظ فکری و همسویی وجود دارد که آنها باید نهضت بپیوندند.

کمیت زنان و جوانان در سازمان های نهضت در هالند در سطح نازل قرار دارد و این نقیصه در ولایت نورد هالند برجسته است که در ترکیب واحدهای اولیه آن حتی فعالیت زنان و جوانان نا محسوس بنظر میرسد .

برخی از واحد های اولیه بجای توسعه در واحد های همجوار خویش مدغم ګردیده اند

در کار های تبلیغاتی و فرهنګی سهم رفقا قناعت بخش نیست و فعالیت های تبلیغاتی تبلیغ ضد تبلیغ مخالفین ،توسط رفقا وواحد های اولیه برجستګی لازم ندارد.

در جمع آوری بموقع حق العضویتها و اعانه ها کمتر توجه صورت میګیرد حتی برخی از رفقا پرداخت حق العضویت را بحیث یکی از شرایط عضویت در نهضت در نظر نمیګیرند.

در مجموع و کل سیستم ګذارشدهی و ګذارش ګیری ( با استثنای شعبات تشکیلات و مالی که آن هم به موقع صورت نمی پذیرد) یا وجود ندارد و یا غیر منظم و بدون سیستم معین بوده.

 مسول شعبه تفاهم از مدت هاست که کمبود است.  

بنأ جلسه شورا فیصله مینماید:

۱ ګزارش رفیق زیارمل تایید است، هیأت اجرایه بعدی، شعبات، مسوولین ولایات وواحدهای اولیه موظف میګردند که غرض رفع نواقص یادشده در ګذارش و مصوبه هذا پلان های تدابیری اتخاذ و اجرای آن را طور دقیق سازمان دهند.

۲ به پذیرش نیروهای جدید به عضویت نهضت توجه جدی صورت پذیرد و در صفوف نهضت به افزایش زنان و جوانان اقدام و توجه جدی بعمل اید. از تمان رفقای نهضتی تقاضا بعمل می اید که در پذیرش کتګوری های متذکره سعی بیشتر بخرچ دهند، همزمان با این امر توسعه شبکه های واحد ها یاولیه را نباید یک لحظه از نظر دور داشت.

۳ بحیث وظیفه هر عضو حزب این مسله بمیان می اید که در اروپا از وسایل مدرن کمپوتری غرض ارتقای سطح معلوماتی و آګاهی ، ګردهم آیی های غیابی(پالتالکی) استفاده نماییم، ازینرو دسترسی به کمپوتر و انترنت را مکلفیت هر عضو نهضت میدانیم.

۴ شعبات شورای هالند سیستم های ګزارشدهی و ګذارش ګیری را طوری تنظیم نمایند که به سهولت مقامات بالایی و پایانی از عمق مسایل و اجراآت سازمانها وواحدها مطلع باشند، بی توجهی به امر ګزارش دهی بایست کاملأ بنیانکن ګردد. ګذارشات ماهوار، ربعوار و سالانه در میان واحد های اولیه و شوراها مروج ګردد.

۵ در زمینه تماس و تفاهم با سایر احزاب و سازمانهای تحول طلب، مترقی، چپ و دموکراتیک شخصیتها و نیروهای که بخاطر ترقی و تعالی افغانستان صادقانه جد و جهد مینمایند و رسیدن به وحدت و یا ائتلاف با این سازمانها هر یک از اعضای نهضت مسوولیت خویش را ادا نمایند.

به پروسه تامین وحدت نهصت فراګیر دموکراسی و ترقی افغانستان با حزب متحدملی بر مبنای توافقات قبلی متعهد و خواهان یک حزب واحد متحد و یک پارچه میباشیم.

۶ مسله انتخابات و تامینات مالی آن را رفقا پیوسته توجه نمایند و در جلب اعانه های هواخواهان و دوستان غرض تقویت بنیه مالی پروسه انتخابات اقدام بعمل اید.

۷ ازهمبستګی وو حدت خلل ناپذیر سازمان نهضت در هالند به مجلس موسسان و در راس رفیق شیرمحمد بزرګر که رهبری نهضت فراګثر دموکراسی و ترقی افغانستان را بعهده دارند اطمینان میدهیم و تصامیم و فیصله های شما در هالند باتمام قوت مرعی الاجرا است.


June 15th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها